Nie ulega wątpliwości, że branża szkoleniowa bardzo mocno się rozwinęła na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Szczególnie szkolenie dla managerów zyskały bardzo dużą popularność, a firmy chętnie inwestują w rozwój swoich pracowników. W tym artykule wyjaśnimy, dlaczego tego typu szkolenia powinny być punktem obowiązkowym rozwoju każdego przedsiębiorstwa.
Czy warto wybrać szkolenia dla managerów?
Prawdą jest, że najcenniejszą wartością każdej firmy są zasoby ludzkie, dlatego trzeba o nie wyjątkowo zadbać. Można powiedzieć, że najlepsze inwestycje to inwestycje w ludzi. Cała struktura organizacyjna będzie działać bez zarzutu, jeśli pracownicy będą wystarczająco zmotywowani. Jednak trzonem każdej organizacji są właśnie managerowie, których zadaniem jest udzielanie wsparcia dla zespołu i przekazywanie wiedzy. To oni są odpowiedzialni za wynik całej drużyny, a później swoim przełożonym muszą raportować wykonane zadania. Warto dodać, że bardzo bogata jest oferta warsztatów, kursów oraz szkoleń kierowniczych. Najlepiej dostosować osobiście program kursu i postępy monitorować na bieżąco, ponieważ w ten sposób będzie można określić obszary do popracowania oraz mocne strony. Dobry manager to osoba, która:
- potrafi egzekwować obowiązki od pracowników
- wie jak pracować z ludźmi
- ma autorytet w firmie
- zna niezbędne techniki oraz narzędzia
Wybór szkolenia
Wybierając szkolenie dla managerów trzeba wziąć pod uwagę potrzeby szkoleniowe oraz cele biznesowe firmy. Trzeba również uwzględnić staż osób zainteresowanych, bo u kierownika z wieloletnim doświadczeniem trzeba będzie rozwijać inne obszary niż u początkującego managera. Kursy muszą opierać się przede wszystkim na szlifowaniu kompetencji miękkich, które dotyczą zarządzania zespołem i radzeniem sobie w stresowych sytuacjach. Ważną rolę odgrywa także umiejętność pracy pod presją czasu oraz rozwiązywanie konfliktów w teamie. W pracy każdego kierownika są to kluczowe kwestie, dlatego trzeba się skupić, żeby je rozwinąć na wczesnym etapie kariery. Na sam koniec wypada wspomnieć, że potrzeby kierowników z dłuższym stażem są inne, ponieważ wiedzą oni jak wzbudzić autorytet wśród pracowników, a do tego potrafią zarządzać zespołem.